Translate

14 oktober 2006

Nanda


Fortfarande lyckorusig efter det där med körkortet bara fortsatte lyckobitar att falla på plats och allt bäddade för en sällsynt perfekt lördag, med alldeles lagom bitar familjeliv, egentid och Maria+Tobias.

Familjelivet inledde dagen och vi hann med en hel del kul och en halv del nödvändigt, alla fem tillsammans.

Egentiden ordnades så att farmorn kom och vaktade alla barn, medan Maria tog sikte på Golden Hits med middag och show och allt tillsammans med tjejgänget - officiellt som Lindas födelsedagspresent, men EGENTLIGEN förstås för att fira körkortet - igen ;)
Själv tillbringade jag kvällen med Linn: Kinakrog, Vampire Lounge och långpromenad genom Gamla Stan. Synd att hon bor så långt bort att vi sällan får träffas - skönt att hon bor så långt bort att jag får ha henne som min egen vän utan att vi behöver merga ihop resten av våra bekantskapskretsar.

Maria+Tobias-delen av dagen inleddes egentligen inte förrän lördagen blivit söndag. Linn hade redan dragit över sin lovat-vara-hemma-tid med en timme och följde inte med när jag styrde stegen mot Golden Hits klockan 1 på natten. Precis som jag hoppades fanns där sta'ns längsta och långsammaste kö utanför stället, så att det kändes så där extra skönt att glida förbi allihop och vifta lite med kortet för att bli insläppt direkt. Väl inne följde jag min Mariasensor och hittade henne snabbt längst upp på terassen och hon såg sådär underbar ut att jag direkt längtade efter att få ta henne med hem - men det fick bli två timmars festande och dansande först. Sedan en taxi hem, så där fiffigt delad att det blev avstigning vid Slagsta Motell så att man fick en så'n där skön och lagom lång promenad hem, under stjärnhimlen, inkramade i varandra...

Inga kommentarer: