Translate

15 oktober 2006

Bilbytardag


Ibland händer det att det ringer och ringer och ringer i hemtelefonen... en stund senare börjar det istället ringa och ringa och ringa i min mobil... för att till sist, ytterligare en stund senare, i ett sista desperat försök, börja ringa och ringa och ringa i Marias mobil - men DÅ var vi klara ;) och Maria kunde svara, med spelad nyvakenhet i rösten (det hade kunnat gå hem, för vi kom ju trots allt inte i säng förrän vid 5 i morse). Det var Robert, som lät meddela att jag gärna ville låna ut min bil till honom samt min muskelstyrka som hjälp för att lasta ett släp. Själv fick jag ta hans, vilken Maria sedan växlade in mot en IKEA-trip med Malin så att jag istället fick ta Roffes till Linus Ju-Jutsuträning. Hmmm. Jag TROR vi lyckades reversera alla byten rätt till slut.

Annars var ju dagsplanen egentligen att få komma ut till skogs och plocka svamp, ett nöje vi missat på flera år och som vi alltså missade även denna gång.

Inga kommentarer: