Translate

06 oktober 2006

Fredagsmiddag


Ibland händer det att Maria och jag inte tänker på samma sak. Det här var inte en sådan dag, för på vägen hem från jobbet stannade jag och köpte en läcker bukett med blommor att överraska henne med (specialare från Plantagen, förstås. Där kan de binda läckra buketter) - och när jag kom hem och hittade henne på övervåningen överraskade hon mig med ett läckert blomsterarrangemang som hon satt ihop till mig (med specialgrejer från Plantagen, förstås). Jag hade egentligen även tänkt överraska henne med att laga middag på vägen hem från jobbet (började kännas dags för kinamat), men hon hade inte bara tänkt utan även BESTÄMT sig för att överraska mig med ungefär samma middag som hon övat in på försökskaninerna från jobbet kvällen innan. Så det blev en så'n där helt underbar fredagkväll, igen, och när till slut alla barn gått och lagt sig fortsatte vi att låta bli att inte tänka på samma sak - så vi avslutade dagen med att använda sovrummet till det sovrum ska användas till, för sjätte gången efter premiären i det nya, fräscha och fina sovrummet... och efter det somnade vi in djupt och skönt :)

Inga kommentarer: