Translate

01 oktober 2006

Ek


Vilken härlig syn att vakna till! En hel vägg full med nya fräscha garderober, istället för de gamla som var mer än bara PÅ VÄG att rasa ihop. Älskar att Maria har så bra smak att hon går med på ek-tema :) Ek har alltid varit mitt favoritträslag och eken är mitt favoritträd (och favoritstad också för den delen ;). Den ser så himla saftig och god ut, och samtidigt stark och pålitlig. Nu har jag visserligen lättare för att bli nära vän med björkar, men jag har aldrig varit med om att bli avvisad av en ek utan de brukar snällt dela med sig av sin kraft och visdom bara man frågar snällt. Jag blev också väldigt glad när jag lärde mig att Vädurens träd är, inte bara ek, utan järnek! Jag gillar visserligen själva trädet ek bättre än järneken, men järneksblad är ju lika trevliga som ekblad och järn är min favoritmetall näst efter silver.

Inga kommentarer: