Translate

19 september 2006

Tomtedjävlar


Dagens stora & spännande händelse var att skjutsa Maria till Södertälje för teoriskrivning. Jag trodde det skulle vara spännande att vänta på att få veta hur det gick, men det blev istället "spännande" att vänta på OM det gick! Nätverksproblem, så de fick ingen kontakt med de centrala servrarna och efter en lång väntan konstaterades att det inte blev något prov... Nytt försök på torsdag. Satans datorjävlar! - vilket osökt för oss tillbaka till bloggens tunna röda tråd om tomtefenomen...

En favorit hos tomtarna tycks vara mitt ex av Den Sataniska Bibeln. Det har hänt två gånger tidigare att den försvunnit från sin plats i bokhyllan här på jobbet och förra gången kom den tillbaks uppochnedvänd och med ryggen inåt. Efter det funderade jag på om det möjligen var någon religiös fanatiker till städare som upprördes av att se boktiteln där i hyllan. Inte helt sannolikt, eftersom man knappt lägger märke till den om man inte letar efter den, men jag flyttade iaf. ner den till en mer undanskymd hög med tidskrifter och annat där den kunde ligga helt osynlig... förra veckan kom jag på att jag ville kolla en sak i boken - men den var spårlöst borta - IGEN!!! Jag letade igenom alla liknande högar noga, men ingen satans Satansbibel...
Men idag var den plötsligt tillbaks, överst i en hög med manualer som ligger på ett av mina tre skrivbord. Fullt synlig, med baksidan uppåt. Tack, små tomtedjävlar!

Inga kommentarer: