Translate

27 september 2006

GodisBian


Marias mobil buggade ur så hon fick ta den gamla LGn idag och har redan glömt hur den fungerar "Nå kan den inte längre" skriver hon när jag frågar om hon klarar att sms:a från den, och sedan förklarar hon närmare att "Tdt562778HURMan GMP MDKAM" (SIC!) Jag frågar om den är SÅ jobbig och hon svarar att "ja hdm"... Lite senare skriver jag och frågar om hon har det bra, och får beskedet att "Så där hartdpkhdm" - nåja, sedan blev godisbehovet så stort att hon var TVUNGEN att komma ihåg hur den fungerade för att få till det begripliga meddelandet "Tuff dag idag alla bara gråter skriker jag är trött och behöver godis". Jag tröstar henne med att jag kommer med godis så fort hon får gå på rast, men så enkelt gick det inte: "Men dom på mitt jobb tycker att jag blir bortskämd då :)"... fast efter att ha förklarat att om de andra inte blir bortskämda så är det nog för att de inte är värda det och "Du SKA vara bortskämd för mi älsk di! :)" så fick jag komma med godis i alla fall. Slutet gott. Godisgott.


Kvällens Ju-Jutsuträning fick avvaras till förmån för föräldraföreningsårsmöte på Kastanjen. Jag blir sekreterare för ett år till. Aldrig får man vila.

Inga kommentarer: