Translate

12 september 2006

Boaring


Dag två på Sillvik för Linus klass. På kvällen var jag tvungen att vara på tre ställen samtidigt: Föräldramöte i Hampus klass, Föräldraföreningsmöte, och Sillvik - allt medan Maria var på möte med jobbet. Tina fick barnvakta, och Vira krävde förstås "Popcorn och Plimm". Jag gick på föräldramötet, hoppade över föräldraföreningsmötet och sedan kom Maria hem och kunde ta ett andra pass på Sillvik. Framåt natten var det panik där ute: Alla barn hade somnat, men det fanns bara rödvin! Jag var tvungen att åka ut med två flaskor vitt och på vägen tillbaks var jag med om något väldigt läckert: De syns inte, men på den här bilden finns egentligen en hel flock med vildsvin :). De travade över vägen precis framför nosen på bilen och slog sedan läger under en ek ute på åkern. Jag stannade och beundrade dem ett tag (vände bilens strålkastare mot dem och gick så nära jag vågade, men de fastande ändå inte på bild) och sedan åkte jag hem och chattade med alla vakna och berättade om upplevelsen.

Inga kommentarer: