Translate

05 september 2006

Alger


Hösttömning av poolen - den har stått orörd ett par veckor nu med stillastående pump så vattnet var vackert grönt när man lyfte på pooltäcket. Alger i gröna trådar. Men hur var det med den röda tråden då? Tomteaktiviteter, alltså... Jodå, ikväll hade de fest: Jag behövde skruvdragaren för att sätta upp nya lampor i lekrummet. Skruvdragaren låg i en kasse i förrådet under trappan för där hade Maria lagt den efter att hon haft den med till jobbet. NEJ! Någon sådan kasse fanns inte under trappan - jag tömde hela förrådet och hittade Elviras kudde som varit borta i flera månader. När förrådet var tomt tog jag en paus och under tiden lekte tomtarna gömma nyckel med Maria. Hon kännde till höger i nyckelgömman - ingen nyckel. Hon kännde till vänster i nyckelgömman - ingen nyckel. Hon lyfte på nyckelgömman - ingen nyckel. Hon gick och kollade den gamla nyckelgömman - ingen nyckel. Hon gick tillbaks och lyfte en gång till, bara som en tomteförsäkring, och NU var nyckeln där! (precis samma hände förresten mig i torsdags, då jag först förbannade städerskan som inte lagt tillbaks nyckeln på gömstället - och sedan dök den upp på samma sätt som idag)... Nåväl, tillbaks i förrådet under trappan efter pausen. Alldeles tomt på golvet - förrutom en liten plastkasse precis innanför dörren exakt där paraplyvagnen nyss stått och där jag hittade expandertången jag också behövde. En plastkasse som innehöll skruvdragare och laddare. Tack, tomtar!

Inga kommentarer: