Translate

28 december 2006

Jultid och annan tid

Det dyker upp en massa saker att skriva om, men jag hinner ju inte! Ett tag hade jag iaf. bilddagboksbloggen att försvara mig med, som inte är så tänkvärd men iaf. innehåller aktuell dagsrapportering - men inte heller den har jag rört sedan oktober! Förlåt! Om fyra dagar är det 2007 - får hoppas att det blir ett mindre händelserikt och spännande år, så det blir tid över för att skriva igen ;)

Igår var det exakt ett år sedan jag fyllde 20. Det är inte samma sak som att jag fyllde 21 igår - för nu blir jag istället inte 18 förrän 16:e april! Allt enligt teorin att man aldrig är äldre än sin yngsta vän. Känns bra - ingen 30-årskris i sikte (jaha, om du tror att precis sådana här åldersfixerade funderingar är ett tecken på just det så ska du nog gå hem nu).

Hur som helst... så här lagom till årskrönikan dök en kandidat till årets barncitat upp. Häromda'n när jag kom hem möttes jag av Elvira:
-"Heeej pappa!..."
-"Hej Vira "
-"Mamma é däj uppe, om du vill sätta på henne!"
-"Jasså? :-)"
-"Nej, om du vill TJEFFA (träffa) på henne, mena ja"
(gissa vilken version jag valde ;)

Bian toppade förresten själv i förrgår med ett "Jag kan suga, om du tar på dig en snyggare tröja" (inte så spännande i sitt rätta sammanhang, men jag sparade den i en egen vrå i minnet, så när den dyker upp i framtiden kommer den nog ge trevliga fantasier :).

Förändringarnas tid är inte förbi: Jag är numera mörkhårig. Har funnit mig i det och sett till att hjälpa det lite på vägen också :) Annars var det ju så att jag föddes som ljusblond och har ända sedan dess sett det som min naturliga färg trots att det bara blivit mörkare och mörkare med åren. "Hårfärg?" frågar personlighetsformulären. "Blond" svarar jag utan att tänka efter. Men NU är det slut med det.
Namn: ToHell
Ålder: 17
Hårfärg: Mörkbrun blondin

Mah yule trr hiw moay moll!

Inga kommentarer: