Translate

24 april 2006

Alkoläsk på skolskjutsen

Underbar helg!


Hann med att göra allt det där man aldrig gör - och sedan några extra glada överraskningar som krydda.

Det började
med en liten parmiddag på Wasahof (åh, vad gott det hade varit med mongolisk buffé för 99:- eller nått - men jag kunde inte låta bli att nämna Wasahof och det tände sällskapet på direkt... sedan var det bara att hoppas på att de skulle välja varsin normalprisrätt för 300:- och inte tvinga oss hänga på en skaldjursplatå för 1500:-/person exkl. champagne... Blev några skräckfyllda minuter där, men det gick bra)... Eftersom Nina Magic fortfarande inte var så spännande som hon låter (nåja. Var bara tvungen att skriva det. Hon var absolut inte tråkig heller :) var jag tvungen att ta en vända till det privata rummet och SMS:a skamliga förslag till Bian. Det gjorde midda'n lite mer spännande :)
Sedan bar det iväg till Aladdin (se bild nedan). Maria fick många lystna blickar efter sig, som vanligt, och blev ordentligt uppraggad av en av dem (vars förstånd sträckte sig till att förstå att hon var vacker, fantastisk & underbar... men trebarnsmor? Nä!äldre än han själv? Nä! och när sedan jag dök upp som hennes sambo, utan att hon var tvungen att gömma sig, eller honom, då blev världen totalt obegriplig för stackarn)... Själv drog jag till mig tre napp - - alla killar! (vafan!)...

På vägen
hem hanns det med en RAOK också - men den berättar jag om en annan gång.

Nåväl.
En skön kväll var det i alla fall... natten var också skön, men kort... I säng fem. Upp igen klockan nio (vårstädning i området). och naturligtvis var det inte bara sömn som skulle hinnas med på de fyra timmarna ;).

Lördagsmorgon
ägnades då som sagt åt vårstädning med tillhörande etappträff. Sedan blev det Grönan. 100:- för inträde och fria åk. Sparade in rejält där på hela familjen, men mycket köande blev det istället. Nåväl, barnen var helnöjda - men att slungas runt i diverse apparater med huvudet imanglat skick och kroppen full med ättika var väl inte den behagligaste av upplevelser. Väl hemma fick man sjunka ner i en desto behagligare soffa, med popcorn och cola, och en helt underbar frusen och kramig älsklingsbia - samt en dålig film. Perfekt avslutning.

Söndagen
blev en typisk klassisk söndag, precis sådan som vi aldrig orkar eller hinner med. Långpromenad i underbart vårväder. Pratade om livet, universum, oss och allting - och alltihop kändes bättre än det gjort på länge (vilket varit en återkommande känsla de senaste dagarna, så toppen börjar bli rejält hög nu). Inte minst det att vi är överens om att det är dags för tillökning känns bra. Jag känner att tiden då jag behöver bromsa de planerna är förbi: Maria kan äntligen få den tillökning hon längtat så efter, och jag tillåter mig äntligen se fram emot det själv. Och tillökningen ser vi på bild här nedan - Na-Wa's Sai Thong heter han och är en Lhasa Apso....

Och sedan
, mot slutet av promenaden, så hände det! På en parkbänk intill en lekplats som barnen sprang iväg till: Maria friade!!! Hurra!!! Nåja - möjligen, möjligen, ställde hon bara den oskyldiga frågan "vill du gifta dig med mig?" av bara ren undran, men den dög för mig - och jag svarade 'nej' förstås (eller - "ja, men inte alldeles precis just nu"), så nu är det ÄNTLIGEN min tur att fria igen! (gjorde ett försök för länge länge sedan, och har tänkt göra det igen om det inte vore för att det känns som om det var hennes tur att fråga).





Jaha - och hur var det nu med den där alkoläsken i rubriken?

Tja... det var bara något jag tänkt nämna ett tag nu... kom på det igen apropå den där 'smiskhjälpen' i förrförra bloggen... Det var helt enkelt så att det alldeles nyss kördes nå'n reklamkampanj: "Alkolås i alla skolskjutsar nu!", men första gången jag såg den läste jag fel - enligt bilden nedan... Blev SÅ besviken när jag såg vad det egentligen stod. Är inte min felläsning bättre, så säg! Alkoläsk på alla skolskjutsar - så småbarnen får lära sig handskas med drogen istället för att få ytterligare ett spännande förbud att bryta. DET vore något att kampanja för det!

Inga kommentarer: