Translate

30 juni 2005

Paranormalt meddelande

I söndags fick jag se ett meddelande från Bob... eller gud... eller möjligen den där andra, eftersom det var baklängesskrift... eller från vem som helst som har makt över molnen...

Jag, Maria och hennes föräldrar satt ute på altanen och pratade efter en grillmiddag. Av någon anledning kom samtalet, passande nog, in på paranormaliteter - ett ämne som annars aldrig diskuteras med svärföräldrarna - och svärmor satt just och avslöjade hur många fantastiskt oförklarliga svar hon fått genom oui-ja som ung...

...då jag lyfter blicken och får se ett ord i klara tydliga blockbokstäver bland molnen. Jag pekar ut det åt de andra som alla klart och tydligt ser samma ord: "SVARET" skrivet spegelvänt och där endast de två sista bokstäverna är så otydliga att det råder någon som helst tvekan om vad det står...

...jag får upp kameran och tar en bild, men under de sekunderna som hinner gå blir texten tyvärr alltmer utsuddad och fotot blir inte lika otroligt som det var IRL.



Nåväl, vad är nu detta? Har någon sett något liknande? Jag gissar att det inte är någon idé att försöka tolka det och att meddelandet egentligen var till någon helt annan - någon som har sammanhang nog att förstå vad det handlar om.

Intressant var att studera materialistiske svärfars reaktion. Han konstaterade att "'SVARET' står det", som om det vore den naturligaste sak i världen och sedan vände han sig om och funderade eller diskuterade inte mer om det. Frågar man honom idag har han säkert redan glömt det - för det passar inte riktigt in i hans livsåskådning att det dyker upp meddelanden i klartext bland molnen på himlen. "Barnjungfrun i hjärnan" skriver Dénis Lindbohm om - det är ett vetenskapligt faktum att hjärnan censurerar det som blir för svårhanterligt för ens världsbild.

Hade jag haft nå'n medeltidstro på Gud och hans änglar som nå'n slags gubbar bosatta i himlen så skulle jag nog ha listat ut att det förmodligen var en av de mindre begåvade änglarna som tänkte att "vafan, nu ger jag dem svaret på den stora frågan om livet, universum och allting" varvid han började skriva ner det i ett moln (uppifrån himlen - därav spegelvänt), men han kom inte längre än till "SVARET...." innan Gurra upptäckte honom, högg av hans händer och förpassade honom till ett liv i de lägre sfärerna.

Inga kommentarer: