Translate

16 juli 2010

Tanka fritt är stort, tänka fritt är större

Jag har länge tänkt göra någon form av valaffich på orden i rubriken, för att trycka på att Piratpartiet i första hand handlar om större och viktigare saker än fildelning. Idag dök ett fint youtubeklipp upp som förklarar just detta. Jag kommenterade med variationen "Det handlar inte om rätten att tanka fritt, utan rätten att TÄNKA fritt", vilket snappades upp lite här och där och nu mycket väl kan bli mitt andra bevingade ord i sammanhanget :) Det förra var ju det där om att "Fildelning är stöld, om fotografering är kidnappning" som jag formulerade 2005, innan piratpartiet fanns. Det står jag fortfarande för även om det är ett budskap som får vänta, för nu handlade det ju om att lyfta större frågor - dessutom tycks ju gammelpolitikerna redan ha lyssnat på mig, men precis som de missat att 1994 är en varning, inte en handbok, så betraktar de numera fotografer som terrorister.

Nåväl, här är ett affischutkast - hoppas att någon utvecklar idén.



...vilket påminner mig om att jag skulle vilja ha tag på en snygg valaffischbakgrundsbild (ungefär som den jag använt ovan, fast i bra upplösning). I måndags var det fotografering för New York Times Magazine utanför Riksdagen och jag efterlyste då en sådan men fick inget konkret svar på var den kan hittas, så HJÄLP! :)

Inga kommentarer: