Translate

01 november 2005

Bisarraste vardagsupplevelsen

Jag tycker fortfarande att bland det mest bisarra man kan råka ut för till vardags är när de i Drivethruluckan på McD avslutar med "smaklig måltid" när de räckt över påsen.
McD serverar inga smakliga måltider! Man väljer dem som en snabb och enkel sista utväg. Jag vill höra en artighetsfras anpassad till verkligheten, något i stil med "ta det lugnt", "beklagar" eller "bättre lycka nästa gång"... "Smaklig måltid" låter bara ironiskt, som Toy's R Us som skyltar med "Vi byter alltid dina varor med ett leende" (ett ondsint leende med betydelsen "hehe - dig gick det inte att lura, den här gången" tänker jag mig).

Förresten verkar barnen lära sig att inte uppskatta McD nu, äntligen... I våras sa vi till barnen att vi tänkte att vi skulle åka iväg och äta. "Ja! Ska vi äta kinamat!" hurrade de (de älskar att äta på restaurang - helst kinamat)... "Nä :( McDonalds var det vi hade tänkt" fick vi erkänna... Efter midda'n, när vi just kommit utanför dörren, vände sig Vira om och pekade på "restaurangen" och sa "Gapa blääääh!" ( = "det smakade illa" ).
Så sorgligt att det inte finns nå'n Taco Bar på södertörn - DET är god snabbmat. Grekiska grillen i Heron City får duga tills vidare.




PS
Igår var det "Bus eller godis"-dag... En enda stackars liten häxa vågade sig hit. Jag öppnade iförd ordentligt otäck mask (den ovan). Hon kom av sig - men fick godis ändå. Elvira, Linus & Hampus gick också en liten raid - med kolsyreis och allt.

Inga kommentarer: